Het Bedrijfsbureau van Omgevingsdienst IJsselland zoekt een Communicatieadviseur.

De voordelen op een rij

  • Een salaris tussen €3.090,- en €4.671,- op basis van 36 uur;
  • Een jaarcontract met vooruitzicht op vast dienstverband;
  • 32- of 36-urige werkweek;
  • Een individueel keuzebudget van 17,05% van je jaarsalaris;
  • Hybride werken bij ons op kantoor (tegenover station Zwolle) of thuis;
  • Een ingerichte werkplek voor thuis met een budget van €1.200,-;
  • Werken in een prettige sfeer.

Dit ga je doen
Je bent adviseur van het managementteam op het gebied van uiteenlopende communicatievraagstukken op verschillende niveaus. Bijvoorbeeld met betrekking tot organisatieverandering en cultuur en identiteit van de organisatie, de strategie van de organisatie of interne communicatie.

De regie op de woordvoering en beantwoording van persvragen hoort ook bij jouw taken. Het thema Milieu verschijnt in toenemende mate in de media en de vragen voor onze organisatie nemen daarmee toe. Dat vraagt afstemming met communicatieadviseurs bij onze deelnemers, maar ook met andere omgevingsdiensten of samenwerkingspartners.

Je neemt daarnaast deel in projecten en leidt communicatieprojecten, bijvoorbeeld bij de doorontwikkeling van onze website of de ontwikkeling van videoproducties. We werken hiervoor samen met gespecialiseerde bureaus.

Ook ben je verantwoordelijk voor de ontwikkeling en beheer van onze huis- en communicatiestijl en hebt regie in de ontwikkeling van middelen die hieruit voortvloeien. Je kunt hierbij denken aan fotografie, video’s en onze schrijfstijl. Je werkt veel samen met de communicatiemedewerker. Ten slotte werk je met je HR-collega’s samen aan arbeidsmarktcommunicatie.

Wat breng je mee?
Je bent:

  • Organisatiesensitief
  • Diplomatiek
  • Zelfstandig
  • Flexibel
  • Scherp

Je kunt:

  • Natuurlijk schrijven
  • Op verschillende niveaus aansluiten bij je gesprekspartner

Je hebt:

  • Een opleiding op hbo- of wo-niveau
  • Minimaal 5 jaar ervaring als communicatieadviseur

Dit is je team
Samen op avontuur! Dat is wat we met het nieuwe bedrijfsbureau doen. Wij zorgen met ruim 30 collega’s dat de zaken achter de schermen vlekkeloos verlopen en onze collega’s hun werk kunnen doen. Als jij als nieuwe collega bij ons in dienst komt, heb je gereageerd op een vacature waarvoor HR de werving in gang zette. Je collega’s van communicatie dachten na over de manier waarop we die vacature bij je onder de aandacht brengen. Het bloemetje dat jij op je eerste werkdag krijgt, regelt het secretariaat. Het akkoord op je eerste salarisuitbetaling geeft de financiële administratie. Je IT-collega’s zorgen voor goed werkende IT-voorzieningen. Maar ook de ondersteuning van ons bestuur, ons MT en onze partners en onze collega’s organiseert ons bedrijfsbureau. Met elkaar vormen we een enorm divers team met vier verschillende vakgroepen: ICT & IV, Financiën & Control, Interne dienstverlening en Administratie. Communicatie valt onder Interne dienstverlening. Binnen dit team werk je samen met een communicatiemedewerker en een adviseur voor projecten. Durf jij het avontuur aan?

Dit is onze organisatie
Wij werken aan een schone en veilige leefomgeving en een sterke positie voor bedrijven, nu én straks in de toekomst. Dagelijks bezoeken onze experts bedrijven om te toetsen of ze voldoen aan wet- en regelgeving. Uiteraard hoort hier ook een stuk advies bij over bijvoorbeeld duurzame energie. Dit doen we vanuit zeven expertises, namelijk veiligheid, luchtkwaliteit, geluid, energie, afval, asbest en bodem. Daarnaast verlenen we vergunningen. We werken nauw samen met en voor de 11 gemeenten in regio IJsselland en de provincie Overijssel. Op dit moment werken we met circa 130 collega’s in een informele werksfeer. We zijn trots op onze platte organisatie met de teams Vergunningen, Toezicht & Handhaving, Advies en het Bedrijfsbureau.

Dit is mijn baan!
Ben je de perfecte match voor deze functie? Dan komen we graag met je in contact! Dit kun je doen door je motivatie en CV op te sturen naar sollicitatie@odijsselland.nl.  Denken wij ook dat je een goede match bent, dan gaan we graag met je in gesprek. Heb je vragen? Neem dan gerust contact op met Suzanne de Beer, tel 06 50009269, adviseur Bedrijfsvoering.