Omgevingsdienst IJsselland zoekt Adviseur Luchtkwaliteit en Geur.
Ook onervaren, young professionals nodigen we uit om te reageren!

Ben je geïnteresseerd, maar voldoe je niet aan alle functie-eisen (bijvoorbeeld omdat je net je studie hebt afgerond), dan gaan wij samen met jou op zoek naar een passend loopbaantraject, met daarop aansluitende arbeidsvoorwaarden. Je wordt onder begeleiding van een ervaren collega ingewerkt en volgt aanvullende opleidingen en trainingen die voor jouw traject van toepassing zijn.

De voordelen op een rij

  • Een salaris van maximaal € 4.671,- op basis van 36 uur (functieschaal 10), afhankelijk van de ervaring die je meebrengt;
  • Een jaarcontract met vooruitzicht op een vast dienstverband;
  • Een 32- of 36-urige werkweek;
  • Een individueel keuzebudget van 17,05% van je jaarsalaris;
  • Hybride werken bij ons op kantoor (tegenover station Zwolle) of thuis;
  • Een ingerichte werkplek voor thuis met een budget van € 1.200,-;
  • Werken in een prettige sfeer.

Dit ga je doen

  • Het adviseren van luchtkwaliteit, geur en emissies van onder meer industriële en agrarische bedrijven.
  • Het beoordelen en interpreteren van technische rapporten en het adviseren over emissiebeperkende technieken.
  • Het beoordelen van luchtkwaliteits- en geuronderzoeken ten behoeve van vergunningen en meldingen.
  • Het adviseren van luchtkwaliteits- en geurvoorschriften ten behoeve van vergunningverlening.

Wat breng je mee?

  • Je hebt een relevante opleiding op hbo-niveau op het gebied van luchtkwaliteit, luchtverontreiniging en depositie.
  • Je kunt werken met rekenmodellen, zoals V-Stacks en Geo milieu.
  • Je bent een teamspeler en hebt een proactieve werkhouding.
  • Je beschikt over goede communicatieve en schriftelijke vaardigheden.
  • Je bent creatief en oplossingsgericht.
  • Relevante werkervaring is fijn. Heb je geen ervaring, dan leiden we je op!

Dit is je team
Je komt in een team met uiteenlopende professionals te werken, zowel ervaren als minder ervaren collega’s. Een gemêleerd gezelschap! De werksfeer is goed, we zoeken elkaar fysiek op voor teamoverleggen. Maar ook als je wilt sparren over jouw adviezen of inspiratie nodig hebt, kun je altijd bij je collega’s terecht. Er is een hoge mate van bereidheid om samen te werken, dit is een van de uitkomsten van ons recente medewerkerstevredenheidsonderzoek. Een keer per kwartaal houden we themabijeenkomsten tijdens een lunch op kantoor, daaraan draag jij waar nodig bij om collega’s uit andere vakteams mee te nemen in de nieuwste ontwikkelingen. Wil jij echt werken aan een betere toekomst voor onze regio, dan ben je in ons adviesteam aan het goede adres!

Dit is onze organisatie
Wij werken aan een schone en veilige leefomgeving en een sterke positie voor bedrijven, nu én straks in de toekomst. Dagelijks bezoeken onze experts bedrijven om te toetsen of ze voldoen aan wet- en regelgeving. Uiteraard hoort hier ook een stuk advies bij over bijvoorbeeld duurzame energie. Dit doen we vanuit zeven expertises, namelijk veiligheid, luchtkwaliteit, geluid, energie, afval, asbest en bodem. Daarnaast verlenen we vergunningen. We werken nauw samen met en voor de 11 gemeenten in regio IJsselland en de provincie Overijssel. Op dit moment werken we met circa 130 collega’s in een informele werksfeer. We zijn trots op onze platte organisatie met de teams Vergunningen, Toezicht & Handhaving, Advies en het Bedrijfsbureau.

Dit is mijn baan!
Ben je de perfecte match voor deze functie? Dan komen we graag met je in contact! Dit kun je doen door je motivatie en CV op te sturen naar sollicitatie@odijsselland.nl. We werven doorlopend voor deze vacature tot we een match hebben. Heb je vragen? Neem dan contact op met André de Boer, Manager Team Advies, 06-53360242.