Omgevingsdienst IJsselland zoekt een Projectleider Geprogrammeerd en Risicogericht werken

  • 16-24 uur per week
  • 12 maanden met de optie tot verlenging
  • Hybride werken bij ons op kantoor (tegenover station Zwolle) of thuis
  • Werken in een prettige sfeer

Dit ga je doen

Je stelt een implementatieplan op voor de ontwikkelopgaven van het geprogrammeerd en risicogericht werken van ons Programma Samen Toekomstbestendig op het gebied van het inrichten van programmatisch werken, te starten met de pilot branchegericht werken in de voedingsmiddelenbranche.

Dat betekent concreet dat jij:

  • Als opdrachtnemer stuurt op de realisatie van het implementatieplan en tussentijds verantwoording aflegt over de resultaten;
  • Onder jouw verantwoordelijk een pilotproject opzet voor branchegericht werken in de levensmiddelenbranche en andere deelprojecten;
  • Zorgt voor de aansturing en regie van de uitvoering van de verschillende deelprojecten, alsook voor de juiste afstemming met andere interne opgaven, zoals de invoering van de Omgevingswet;
  • De budgettaire kaders van de opdracht bewaakt;
  • Ons bestuur informeert over de voortgang van het implementatieplan;
  • Zorgdraagt voor de interne communicatie naar onze medewerkers;
  • Waar nodig onze ambtelijke opdrachtgevers en financieel adviseurs in de regio informeert en betrekt.

De directeur van de dienst is jouw opdrachtgever. Je voert jouw taken uit in nauwe samenwerking met het Management van de dienst.

Wat breng je mee?

Je hebt:

  • Een relevante HBO- of WO opleiding bijvoorbeeld richting bedrijfskunde, bestuurskunde of organisatiewetenschappen.
  • Minimaal 3-5 jaar relevante werkervaring in een vergelijkbare rol of functie, bij voorkeur bij de overheid en omgevingsdiensten.
  • Ruime ervaring met de inrichting en verandering van werkprocessen, bedrijfsvoering, informatiemanagement en ICT.
  • Ruime ervaring met het werken binnen een bestuurlijk politieke context.
  • Affiniteit met het werkveld milieu, enige kennis van vergunningverlening, toezicht en handhaving is een pré.

Je bent:

  • Een teamspeler
  • Communicatief in woord en geschrift
  • Doortastend en acteert met gezag
  • Standvastig en resultaatgericht

Je kunt:

  • Makkelijk schakelen tussen verschillende niveaus
  • Draagvlak creëren
  • Mensen meenemen in het proces en weet hoe je verschillende inhoudelijke professionals samen naar een oplossing toe kunt laten werken

Dit is onze organisatie

Wij werken aan een schone en veilige leefomgeving en een sterke positie voor bedrijven, nu én straks in de toekomst. Dagelijks bezoeken onze experts bedrijven om te toetsen of ze voldoen aan wet- en regelgeving. Uiteraard hoort hier ook een stuk advies bij over bijvoorbeeld duurzaamheid en energie. Dit doen we vanuit zeven expertises, veiligheid, luchtkwaliteit, geluid, energie, afval, asbest en bodem. Daarnaast verlenen we vergunningen. We werken nauw samen met en voor de 11 gemeenten in regio IJsselland en de provincie Overijssel. Op dit moment werken we met circa 140 collega’s in een informele werksfeer. We zijn trots op onze platte organisatie met de teams Vergunningen, Toezicht & Handhaving, Advies en het Bedrijfsbureau. Meer weten over onze organisatie? Kijk op onze website.

Dit is mijn baan!

Ben je de perfecte match voor deze functie? Dan komen we graag met je in contact! Dit kun je doen door je motivatie en CV te sturen naar sollicitatie@odijsselland.nl. Heb je vragen? Neem dan contact op met Ronald van Dolen, tel 06 10932915, teammanager Toezicht & Handhaving.