Doorgaan naar content
OD IJsselland

Adviseur bodem

Wil jij jouw expertise inzetten voor een gezonde bodem en een duurzaam Overijssel? Ben jij een ervaren adviseur die energie krijgt van complexe bodemvraagstukken en graag samenwerkt aan duurzame oplossingen? Dan zijn wij op zoek naar jou!

Wat ga je doen: 

Als Adviseur Bodem werk je aan complexe bodemvraagstukken en ben je een sparringpartner voor gemeenten, provincie en andere betrokken partijen. Je beoordeelt onderzoeken en plannen, ziet toe op naleving van wet- en regelgeving en vertaalt bodemkennis naar praktisch uitvoerbare adviezen. 

  • Je draagt bij aan beleidsvorming en gebiedsontwikkeling en houdt rekening met thema’s als milieu, water en ruimtelijke ordening. Daarbij werk je nauw samen met collega’s uit verschillende vakgebieden. 

  • Je volgt ontwikkelingen in het bodemdomein en rondom de Omgevingswet, en vertaalt deze naar de praktijk. Ook deel je je kennis graag met collega’s en begeleid je minder ervaren medewerkers in hun groei. 

Wat jij brengt: 

Je hebt een hbo- of wo-werk- en denkniveau met een opleiding in milieukunde, aardwetenschappen of een vergelijkbare richting. Je hebt meerdere jaren aantoonbare ervaring in een soortgelijke functie en combineert inhoudelijke deskundigheid met een brede blik op milieu en duurzaamheid. 

  • Je hebt kennis van en ervaring met wet- en regelgeving op het gebied van bodem. 

  • Je kunt complexe materie, zowel mondeling als schriftelijk, helder overbrengen en bent een prettige gesprekspartner voor bedrijven en collega's. 

  • Je neemt initiatief, bent creatief in het vinden van oplossingen en denkt in mogelijkheden. 

  • Je werkt graag samen, legt gemakkelijk verbindingen en draagt bij aan een collegiale en professionele samenwerking. 

Wat wij bieden: 

Ga aan de slag bij een van de leukste werkgevers in de regio Zwolle. Wij bieden jou: 

  • Een functie waarin je maatschappelijke impact maakt en ruimte krijgt om je expertise verder te verdiepen. 

  • Een arbeidsovereenkomst voor 36 uur per week, met uitzicht op een vast dienstverband. 

  • Een marktconform salaris in schaal 10 (CAO SGO, €3.777 – €5.554 vanaf 1 januari 2026) 

  • Een individueel keuzebudget (IKB) van 17,05%. 

  • Hybride werken met thuiswerkvergoeding en moderne kantooromgeving. 

  • Volop ontwikkelmogelijkheden, zowel inhoudelijk als persoonlijk. 


Reageren kan tot 13 januari 2026!

Werken bij

Zo gaat de sollicitatie procedure

We werken met een sollicitatieportaal waarin je alle informatie en communicatie rondom jouw sollicitatie terugvindt. Zo kun je zelf je gegevens doorgeven en vastleggen. Na je sollicitatie volgen de volgende stappen:

Eerste gesprek

Met veel interesse beoordelen wij straks jouw sollicitatie. Zien we een match? Dan plannen we een kennismaking met jou in. Hebben wij nog vragen of zien wij toch te weinig aanknopingspunten? Dan neemt een collega van HR contact met je op.

Tweede gesprek

In het tweede gesprek gaan we verder de diepte in en leren we elkaar nog beter kennen. Zien we de match niet dan koppelen we dit persoonlijk aan je terug.

Aan de slag!

Als we allebei met elkaar verder willen, dan krijg je uiteraard een passend aanbod waar jij hopelijk ja op zegt. Na jouw akkoord stemmen je toekomstige collega’s de start verder met jou af en loop jij binnenkort rond op ons kantoor in Zwolle!