Doorgaan naar content
OD IJsselland

Medior/Senior Vergunningverlener Milieu (procesindustrie en/of afval)

Wil jij bijdragen aan een duurzaam, veilig en gezond Overijssel? Heb jij een bijzondere interesse in de wereld van afval en of procesindustrie? En wil jij je kennis en ervaring vergroten en delen met ons team? Reageer dan nu!

Wat ga je doen

  •  Je beoordeelt aanvragen omgevingsvergunning voor een milieubelastende activiteit (procesindustrie klasse II of afval) op volledigheid, juistheid van de inhoud (inclusief berekeningen en rapportages) van aanvragen in relatie tot de aanvraagvereisten;

  •  Je toetst aan van toepassing zijnde beoordelingsregels uit het Besluit kwaliteit leefomgeving en/of het omgevingsplan;

  • Je stelt de concept-vergunning op en bepaalt voorschriften, eventueel op basis van bijdragen jurist en specialisten. Inclusief het beoordelen van gekwantificeerde doelvoorschriften, erkende maatregelen, verplichte maatregelen en/of het beoordelen van een gelijkwaardige voorziening op basis van representatieve meetgegevens, onderbouwde berekeningen of een risicoanalyse en het opstellen van maatwerkvoorschriften en instemmende beschikkingen.

  • Je adviseert over noodzaak ambtshalve actualisering, wijziging of intrekking omgevingsvergunning voor een milieubelastende activiteit

  •  Je levert inhoudelijke input voor omgevingsoverleg en overleg met adviseurs.

  •  Je beoordeelt zienswijzen, bezwaren en beroep bij milieubelastende activiteit

  •  Je signaleert tijdig welke milieuspecialisten en/of juristen moeten worden ingeschakeld en beoordeelt hun bijdrage op relevantie, toepasbaarheid en benodigde diepgang;

  • Je neemt deel aan interne en externe overleggen en neemt het initiatief om alleen of samen met collega’s verbeteringen te realiseren. Je levert een positieve bijdrage aan ons team.

Wat jij brengt

  • Relevante opleiding en ervaring: Je hebt een HBO/WO werk- en denkniveau met een opleiding in milieukunde of vergelijkbaar, en enkele jaren ervaring in een soortgelijke functie.

  • Communicatieve vaardigheden: Je kunt ingewikkelde materie, zowel mondeling als schriftelijk, helder overbrengen en bent een prettige en stevige gesprekspartner voor diverse stakeholders.

  • Proactieve houding: Je neemt initiatief en denkt in mogelijkheden. Je bent in staat om de juiste belangenafweging te maken. Je hebt oog voor politiek gevoelige zaken.

  • Verbinder en teamspeler: Je bent in staat om intern en extern verbindingen te leggen en samen te werken met verschillende disciplines.

Wat wij bieden

Ga aan de slag bij een van de leukste werkgevers in de regio Zwolle. Wij vallen onder de CAO SGO (Samenwerkende Gemeentelijke Organisaties) en bieden jou:

  • Aantrekkelijk salaris: Afhankelijk van je ervaring wordt je in schaal 9 (€ 3.359 - € 4.811) (medior) of schaal 10 (€ 3.602 - € 5.313) als senior geplaatst.

  • Individueel Keuze Budget: Boven op je salaris ontvang je 17,05% IKB over je jaarsalaris.

  • Contract met toekomstperspectief: Een jaarcontract van 32 tot 36 uur per week met uitzicht op een vast dienstverband.

  • Balans werk en privé: Vanaf 1 januari heb je ruim 200 uur vrij opneembaar verlof en de mogelijkheid om flexibel en plaats-onafhankelijk te werken.

  • Uitstekende bereikbaarheid en reiskostenvergoeding: Ons kantoor ligt naast station Zwolle. We vergoeden 100% van je OV-kosten of € 0,23 per kilometer als je met eigen vervoer komt.

  • Thuiswerkfaciliteiten: Je krijgt maximaal € 1.200 om je thuiswerkplek in te richten.

  • Douche-faciliteiten: Er zijn goede voorzieningen om op de fiets of hardlopend naar kantoor te komen waarna je gebruik kan maken van de douche-faciliteiten.

  • Goede pensioenregeling: Een uitstekende pensioenopbouw bij ABP met 70% werkgeversbijdrage.

  • Ontwikkelingsmogelijkheden: Ruimte voor persoonlijke groei met trainingen en cursussen om je kennis up-to-date te houden.

  • Gezellige werksfeer: Een informele omgeving met regelmatig borrels en leuke activiteiten, georganiseerd door onze actieve personeelsvereniging

Werken bij

Zo gaat de sollicitatie procedure

We werken met een sollicitatieportaal waarin je alle informatie en communicatie rondom jouw sollicitatie terugvindt. Zo kun je zelf je gegevens doorgeven en vastleggen. Na je sollicitatie volgen de volgende stappen:

Eerste gesprek

Met veel interesse beoordelen wij straks jouw sollicitatie. Zien we een match? Dan plannen we een kennismaking met jou in. Hebben wij nog vragen of zien wij toch te weinig aanknopingspunten? Dan neemt een collega van HR contact met je op.

Tweede gesprek

In het tweede gesprek gaan we verder de diepte in en leren we elkaar nog beter kennen. Zien we de match niet dan koppelen we dit persoonlijk aan je terug.

Aan de slag!

Als we allebei met elkaar verder willen, dan krijg je uiteraard een passend aanbod waar jij hopelijk ja op zegt. Na jouw akkoord stemmen je toekomstige collega’s de start verder met jou af en loop jij binnenkort rond op ons kantoor in Zwolle!